Strona główna podciąganie na drążku

    podciąganie na drążku

    45
    3
    PODZIEL SIĘ

    3 KOMENTARZE

    1. Wykonanie: W zwisie na drążku, ręce w nawróceniu, rozstawione szeroko: wziąć wdech i podciągnąć się tak, by klatka piersiowa znalazła się prawie na wysokości drążka; wykonać wydech w końcowej fazie ruchu; powrócić do pozycji wyjściowej, kontrolując ruch podczas opadania, a następnie powtórzyć całe ćwiczenie.
      Informacje: To doskonałe, choć wymagające dość dużej sity, ćwiczenie zwiększające masę mięśni grzbietu. Ćwiczenie będzie bardziej intensywne, gdy zwiększy się obciążenie, zaczepiając przy pasie ciężarki.

      Jeśli łokcie będą prowadzone wzdłuż tułowia, to ćwiczenie angażuje głównie włókna zewnętrzne mięśnia najszerszego grzbietu i powoduje wzrost szerokości mięśni grzbietu.
      Odwodzenie łokci do tyłu i wypinanie klatki piersiowej przy podciąganiu się na wysokość brody sprawi, że zaangażuje się głównie włókna górne i środkowe mięśnia najszerszego grzbietu, a także mięsień obły większy. — Atlas Treningu Siłowego — Frederic Delavier

    2. To jedno z najważniejszych ćwiczeń na plecy, szczególnie na szerokość górnej części mięśni najszerszych. Robię je na każdym treningu pleców, zwykle jako drugie lub trzecie ćwiczenie. Jeśli mogę coś doradzić, to skupienie się na jak najdłuższym utrzymaniu rozciągnięcia mięśnia w dolnej fazie ruchu. — Muscular Development Nr 41 [04/2012] —

    3. Podciąganie na drążku jest podobne do ściągania, z wyjątkiem tego, że opór jest zależny od ciężaru twojego ciała. Podczas podciągania wykonujesz przywiedzenie ramion, dzięki czemu pracują zewnętrzne części mięśni najszerszych grzbietu, poszerzając plecy.
      — Anatomia w kulturystyce — William P. Hamilton

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here