Strona główna Treningi i ćwiczenia Jak szybko zrzucić brzuch? Dieta i proste ćwiczenia na brzuch

Jak szybko zrzucić brzuch? Dieta i proste ćwiczenia na brzuch

145
0
PODZIEL SIĘ
jak szybko zrzucić brzuch dieta i ćwiczenia

Popularne diety obiecują szybką i efektowną utratę kilogramów oraz płaski brzuch. Jednak czy jest możliwa redukcja tkanki tłuszczowej tylko z brzucha? Jakie są ważne elementy diety, które mogą pomóc, aby szybko zrzucić brzuch?

Jak szybko zrzucić brzuch?

Często osoby zgłaszające się do dietetyka nie mają problemów zdrowotnych ani nadmiernej masy ciała, a chcą jedynie zredukować ilość tkanki tłuszczowej w konkretnej partii ciała. W przypadku zarówno kobiet, jak i mężczyzn, nierzadko dotyczy to chęci posiadania płaskiego brzucha. W Internecie można przeczytać wiele zaleceń, które odnoszą się do specjalnych diet wspomagających spalanie tłuszczu z brzucha. Czy to wszystko jest prawdą?

Dieta na brzuch

Niestety nie ma specjalnej diety, która redukowałaby nadmiar tkanki tłuszczowej z wybranej partii ciała. Podstawą jest jednak stosowanie diety o ujemnym bilansie kalorycznym oraz konkretnych produktów, które mogą wspomóc spalanie tkanki tłuszczowej. Dodatkowo zbyt duży brzuch może też wiązać się z zaburzeniami pracy przewodu pokarmowego, takimi jak nadmierne wzdęcia czy problemy z wypróżnianiem.

Zasady diety na płaski brzuch:

  • regularne posiłki,
  • mniejsza objętość posiłków,
  • odpowiednia ilość warzyw, owoców i produktów pełnoziarnistych bogatych w błonnik pokarmowy,
  • produkty fermentowane, takie jak jogurt naturalny czy kefir,
  • odpowiednia ilość płynów,
  • wypijanie zielonej i czerwonej herbaty oraz naparów ziołowych, takich jak mięta czy koper włoski,
  • unikanie produktów wzdymających,
  • unikanie produktów tłustych, przetworzonych i smażonych,
  • ograniczenie spożywania produktów węglowodanowych przetworzonych, takich jak słodycze, cukier, białe pieczywo,
  • unikanie dosalania,
  • unikanie napojów gazowanych,
  • unikanie fast foodów.

Uwaga! Często nadmiar tkanki tłuszczowej tylko w okolicach brzucha może być sygnałem zaburzeń pracy organizmu. Warto w takiej sytuacji udać się do lekarza i wykonać pakiet podstawowych badań krwi, poziom hormonów oraz zwrócić uwagę na ilość stresu w życiu. Zaburzenia dotyczące tych elementów mogą wpływać na nadmierne odkładanie się tkanki tłuszczowej właśnie w tej partii ciała.

Proste ćwiczenia na brzuch

Koniecznym elementem wspomagania redukcji tkanki tłuszczowej z okolic brzucha jest aktywność fizyczna. Bez wprowadzenia codziennej rutyny regularnych treningów nie ma co oczekiwać efektów ładnej sylwetki. W przypadku nadmiaru tkanki tłuszczowej na brzuchu bardzo ważne jest zdanie sobie sprawy z faktu, że same treningi brzucha nic nie zmienią. Konieczne jest wprowadzenie ogólnej aktywności fizycznej, takiej jak treningi na orbitreku, pływanie, crossfit czy treningi interwałowe. Katowanie się milionem powtarzanych brzuszków nie jest jednak dobrym wyborem. Do prostych ćwiczeń na brzuch należą m.in.

  • Plank
  • Burpees
  • Hula-hop
  • Interwały, np. trening HIIT

Dieta redukująca nadmiar tkanki tłuszczowej z konkretnej partii ciała niestety nie istnieje. Podstawowym założeniem diety odchudzającej i w takich przypadkach jest ujemny bilans kaloryczny i wprowadzenie regularnej aktywności fizycznej. Jeśli jednak borykasz się jedynie ze zbyt dużym otłuszczeniem brzucha warto udać się do lekarza w celu przeprowadzenia podstawowych badań diagnostycznych. Dodatkowo warto postawić na zmianę nawyków żywieniowych oraz wyeliminowanie produktów, które powodują wzdęcia. Jeśli chcesz pozbyć się nadmiaru tkanki tłuszczowej z brzucha nie skupiaj się jedynie na treningu tej partii ciała, ale zwłaszcza na regularnej ogólnej aktywności fizycznej.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułCo powinna zawierać dieta sportowca? Zasady żywienia sportowców
Następny artykułCo to są węglowodany? Funkcje i zapotrzebowanie na węglowodany
mgr Natalia Główka
Dietetyk sportowy i kliniczny, Doktorantka Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, specjalistka Fundacji Otylii Jędrzejczak oraz członek Polskiego Towarzystwa Dietetyki Sportowej i International Society of Sports Nutrition (ISSN). Autorka publikacji renomowanego czasopisma dla dietetyków "Współczesna Dietetyka". Od wielu lat współpracuje ze sportowcami wyczynowymi różnych dyscyplin, w tym medalistami międzynarodowych imprez sportowych, reprezentantami Polski, olimpijczykami, czołowymi zawodnikami KSW oraz FEN, a także zawodnikami rajdu Dakar.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here