Strona główna zginanie przedramion na maszynie

    zginanie przedramion na maszynie

    170
    1
    PODZIEL SIĘ

    1 KOMENTARZ

    1. Wykonanie
      1.    Złap drążek podchwytem na szerokość barków. Oprzyj wyprostowane ramiona o podpórkę.
      2.    Zegnij stawy łokciowe i unieś drążek w kierunku barków.
      3.    Opuść drążek aż do całkowitego wyprostowania rąk.
      Mięśnie pracujące
      Główne: Dwugłowy ramienia
      Dodatkowe: Ramienny, ramienno-promieniowy, mięśnie przedramion
      Przybliżenie anatomiczne
      Rozstaw rąk: Szeroki chwyt kieruje wysiłek na wewnętrzną część mięśnia dwugłowego (głowa krótka), podczas gdy wąski chwyt angażuje mocniej zewnętrzną część dwugłowego (głowa długa).
      Chwyt: Wygięty drążek maszyny powoduje mniejsze obciążenie stawów nadgarstkowych.
      Trajektoria: W zależności od konstrukcji maszyny, pochyła podpórka pod ramiona spowoduje większą pracę dolnej części mięśnia dwugłowego, podczas gdy pozioma podpórka zaangażuje mocniej środek dwugłowego, tzw. szczyt.
      Zakres ruchu: Podczas inicjowania ruchu wysiłek koncentruje się na dolnej części mięśnia dwugłowego, aby stopniowo przejść na jego środkową część (szczyt) w momencie uniesienia ciężaru.
      Opór: Bez względu na to, czy ćwiczysz ze sztangą, czy sztangielką, uzyskujesz różny opór podczas unoszenia rąk. Zginanie rąk na maszynie daje jednakowy opór przez cały ruch. — Anatomia w kulturystyce — William P. Hamilton

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here