Strona główna prostowanie przedramion ze sztangielkami (tułów pochylony do przodu)

    prostowanie przedramion ze sztangielkami (tułów pochylony do przodu)

    421
    3
    PODZIEL SIĘ

    3 KOMENTARZE

    1. Wykonanie: W pozycji stojącej, nogi lekko ugięte, tułów pochylony do przodu, grzbiet wyprostowany, ramię ułożone wzdłuż tułowia, poziomo względem podłoża, łokieć ugięty: wziąć wdech i wyprostować przedramię; wykonać wydech w końcowej fazie ruchu.
      Informacje: W celu osiągnięcia lepszego efektu ruch ten może być wykonywany w długich seriach, aż do pojawienia się pieczenia w mięśniach. — Atlas Treningu Siłowego — Frederic Delavier

    2. Kapitalne ćwiczenie na zakończenie sesji treningowej tricepsów. Podczas całego ćwiczenia ramię jest ułożone wzdłuż tułowia i pozostaje nieruchome w tej pozycji, a sztangielkę unosimy powyżej linii pleców. Jedynie przedramię wykonuje wahadłowe i miarowe ruchy w górę i w dół, co daje dobrą izolację tricepsa. Opuszczamy ciężar wolniej niż unosimy. — Muscular Development Nr 38 [01/2012] —

    3. Wykonanie
      1.    Chwyć sztangielkę jedną ręką, pochyl się w przód, zginając biodra, i podeprzyj tułów, opierając drugą rękę o ławkę lub kolano.
      2.    Zacznij ćwiczyć, mając ramię ustawione równolegle do podłogi i łokieć zgięty pod kątem 90 stopni.
      3.    Unieś sztangielkę aż do pełnego wyprostu stawu łokciowego.
      Mięśnie pracujące
      Główne: Trójgłowy ramienia
      Dodatkowe: Boczna część naramiennego, najszerszy grzbietu
      Przybliżenie anatomiczne
      Chwyt: Chwyt neutralny (kciuk do przodu) zmusza do pracy wszystkie części mięśnia trójgłowego. Obrócenie sztangielki w taki sposób, że dłoń jest skierowana do góry, angażuje mocniej jego zewnętrzną (boczną) głowę.
      Trajektoria: Trzymaj górne ramię równolegle do podłogi i łokieć blisko tułowia.
      Zakres ruchu: Aby wyizolować mięsień trójgłowy ramienia, ruch musi być wykonywany w stawie łokciowym, a staw barkowy powinien pozostać nieruchomy.
      Opór: Z powodu działania siły grawitacji opór jest zmienny i wzrasta podczas unoszenia sztangielki.
      Pozycja ciała: Ustaw tułów w pozycji nieco wyższej niż równoległa do podłogi. Jeśli za bardzo się wyprostujesz, nie będziesz mógł wykonać tego ćwiczenia efektywnie.
      Modyfikacja
      Prostowanie w opadzie tułowia na wyciągu: Możesz wykonać to ćwiczenie, używając uchwytu w kształcie litery D zamocowanego na lince dolnego wyciągu. W odróżnieniu od wersji ze sztangielką, gdy opór wzrastał podczas jej unoszenia, ćwiczenie z użyciem wyciągu gwarantuje stały opór podczas ruchu. — Anatomia w kulturystyce — William P. Hamilton

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here