Strona główna Treningi i ćwiczenia Efekty zumby i kroki dla początkujących

Efekty zumby i kroki dla początkujących

1718
5
PODZIEL SIĘ
zumba i jej efekty kroki dla początkujacych

Zumba cieszy się coraz większą popularnością. Obecnie można ją spotkać w każdym większym klubie fitness. Jest idealną alternatywą dla osób, które szukają połączenia aktywności fizycznej z dobrą zabawą.

Zumba dla początkujących

Zumba to połączenie tańca i aerobiku. Podstawowym celem jest spalenie nadmiaru kalorii, wymodelowanie sylwetki, ale przede wszystkim ogromna radość. Wystarczy wybrać się na zajęcia do klubu lub zobaczyć dowolny filmik z zajęć, by przekonać się jak dobra jest to zabawa.

Aby rozpocząć ćwiczenia w domu, nie jest potrzebny żaden sprzęt. Należy mieć wygodny, niekrępujący ruchów strój, buty sportowe oraz wolną przestrzeń wokół siebie. Ostatni aspekt jest wyjątkowo ważny, ze względu na bezpieczeństwo i komfort ćwiczeń.

Jeżeli nie ma możliwości kontroli ćwiczeń przez osobę wykwalifikowaną, można na początku ćwiczyć przed lustrem i starać się samemu korygować ewentualne błędy.

Co ciekawe zumba nie jest tylko zarezerwowana dla osób dorosłych. Coraz częściej, zwłaszcza w większych miastach, można spotkać się z zajęciami dla dzieci lub dla osób starszych.

Kroki zumby

Kroków zumby najefektywniej można się uczyć pod okiem profesjonalnego instruktora. Dobry nauczyciel nie tylko wychwyci wszystkie błędy osób początkujących, ale co ważniejsze stworzy na swoich zajęciach pozytywny nastrój.

Oczywiście jest możliwość również nauki kroków samemu. Pomocne w tym mogą być gry na playstation (np. Zumba Fitness) lub instruktażowe filmy znajdujące się na YouTube. Dzięki swojej popularności, filmów można znaleźć mnóstwo w zależności od poziomu zaawansowania, ale także od czasu jaki możemy poświęcić na dane zajęcia oraz rodzaju muzyki na jaki mamy danego dnia ochotę.

Biorąc pod uwagę wcześniejsze doświadczenia z tańcem, można również dostosować rodzaj tańca, który przeważa w danych ćwiczeniach. Można zaczynać od tańca latynoamerykańskiego: cha-cha, czy salsa lub też hip-hopu, czy dancehalu, a nawet tańca brzucha. Wszystko zależy od preferencji danej osoby.

Kroki tańca można łączyć z elementami fitnessu w rytmie muzyki. Mogą to być wykroki, przysiady, szybki marsz czy podskoki. Dzięki temu oprócz ćwiczeń wydolnościowych, dołączamy ćwiczenia wzmacniające różne partie mięśniowe.

Efekty zumby

Zumba jest świetną propozycją dla osób, które rozpoczynają swoją przygodę ze sportem. Zaczynając od prostych kroków i układów stopniowo przygotowujemy organizm do wysiłku fizycznego.

Dzięki zumbie można osiągnąć wiele pozytywnych efektów. Najważniejszą jest spalenie nadmiaru tkanki tłuszczowej i poprawa wydolności organizmu. Zumba ma również pozytywny wpływ na wzmacnianie mięśni. Prawidłowo dobrane ćwiczenia mogą wpływać na wszystkie partie mięśniowe, poprawiając ich jędrność.

Jednym z ważniejszych zalet, które wyróżniają ten rodzaj aktywności wśród innych, jest różnorodność. Dzięki przeróżnym rodzajom tańca oraz tempa, które można wykorzystać, każde zajęcia mogą wyglądać inaczej, przez co dużo łatwiej jest zachować stałą motywację do ćwiczeń.

Zajęcia zumby, wprowadzając elementy tańca oraz zabawy, będą pozytywnie oddziaływać na nastrój oraz co za tym idzie – redukcję stresu. Mogą też być dobrym pretekstem do spotkania się ze znajomymi na sali treningowej, co dodatkowo wpłynie korzystnie na motywację.

Zumba przez ostatnie lata stała się bardzo modną aktywnością. Dzięki swojemu wpływowi zarówno na ciało, jak i samopoczucie jest szczególnie polecana. Każda zdrowa osoba, powinna przekonać się o tych efektach na własnej skórze.

Bibliografia:

[1] M. Luettgen i wsp., Zumba: Is the “Fitness-Party” a Good Workout?, 2012

[2] Regionalny Ośrodek Polityki Społecznej Województwa Śląskiego, Osoby starsze w przestrzeni życia społecznego, 2014

[3] E. Sternlicht, Zumba Fitness workouts: are they an appropriate alternative to running or cycling?, 2013

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułTrening na skakance. Co daje skakanie na skakance?
Następny artykułWartości odżywcze żółtka. Jak wykorzystać żółtka?
Nina Więcek
Dietetyk i fizjoterapeuta z Wrocławia. Pasjonatka jogi, miłośniczka książek i początkujący nurek. A oprócz tego wegetarianka. Zajmuję się promowaniem zdrowego stylu życia, zarówno w kwestii diety, jak i aktywności. Uważa, że to niewielkie kroki są kluczem do sukcesu i nad nimi stara się pracować każdego dnia.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here