Strona główna zginanie przedramion na wyciągu dolnym

    zginanie przedramion na wyciągu dolnym

    24
    2
    PODZIEL SIĘ

    2 KOMENTARZE

    1. Wykonanie: W pozycji stojącej, twarzą do przyrządu, rączka wyciągu trzymana podchwytem:
      wziąć wdech i zgiąć przedramię; wykonać wydech w końcowej fazie ruchu.
      Informacje: Ćwiczenie to pozwala na koncentrację wysiłku w obrębie mięśnia dwugłowego ramienia i sprzyja intensywnemu ukrwieniu mięśnia. — Atlas Treningu Siłowego — Frederic Delavier

    2. Wykonanie
      1.    Złap podchwytem krótki drążek przymocowany do linki dolnego wyciągu. Ręce trzymaj wyprostowane.
      2.    Zegnij stawy łokciowe i unieś drążek w kierunku barków.
      3.    Opuść drążek do całkowitego wyprostowania ramion.
      Mięśnie pracujące
      Główne: Dwugłowy ramienia
      Dodatkowe: Ramienny, ramienno-promieniowy, przednia część naramiennego, mięśnie przedramion
      Przybliżenie anatomiczne
      Rozstaw rąk: Uchwyt szerszy niż szerokość barków koncentruje wysiłek na wewnętrznej części mięśnia dwugłowego ramienia (głowa krótka), podczas gdy wąski chwyt angażuje mocniej zewnętrzną część mięśnia (głowa długa).
      Chwyt: Gdy ćwiczysz ze sztangą prostą trzymaną podchwytem, stabilizujesz ręce na sztandze w odwróceniu (dłoń do góry). Stosując sztangę łamaną, masz możliwość zmiany chwytu od pełnego odwrócenia, przez częściowe odwrócenie lub prawie neutralny chwyt (dłonie do środka). Ta pozycja rąk mniej obciąża stawy nadgarstka i prowadzi do aktywizacji głowy zewnętrznej (długiej) mięśnia dwugłowego ramienia oraz mięśnia ramiennego.
      Pozycja ciała: Stań pionowo z wyprostowanym kręgosłupem.
      Zakres ruchu: Ustabilizowanie łokci poprzez dociśnięcie ich do boków tułowia zapobiega generowaniu ruchu z barków i izoluje mięsień dwugłowy.
      Opór: Bez względu na to, czy ćwiczysz ze sztangą, czy sztangielką, uzyskujesz różny opór podczas unoszenia rąk. Zginanie rąk na bloczku daje jednakowy opór przez cały ruch. — Anatomia w kulturystyce — William P. Hamilton

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here