Strona główna unoszenie tułowia z podłoża ze skrętem

    unoszenie tułowia z podłoża ze skrętem

    52
    1
    PODZIEL SIĘ

    1 KOMENTARZ

    1. Wykonanie
      1.    Połóż się tyłem na ławce skośnej z rękami ułożonymi z tyłu głowy i stopami zaczepionymi o wałki oporowe.
      2.    Wykonując siad, skręć tułów, kierując prawy łokieć do lewego kolana.
      3.    Powróć do pozycji wyjściowej. Podczas kolejnego powtórzenia skieruj lewy łokieć do prawego kolana.

      Mięśnie pracujące
      Główne: Prosty brzucha, skośne brzucha
      Dodatkowe: Zębaty przedni, zginacze bioder
      Pozycja rąk: Ułóż ręce z tyłu za głową.
      Pozycja stóp: Stopy powinny być wsunięte pod wałki oporowe lub podobne zaczepy.
      Pozycja ciała: Utrzymuj zgięte kolana w celu zredukowania napięcia w dolnej części pleców.
      Zakres ruchu: W pozycji końcowej tułów powinien znaleźć się niemal w pozycji pionowej z łokciem dotykającym do przeciwnego kolana. Opuść tułów do pozycji, w której będzie on prawie równoległy do podłogi, czyli około trzech czwartych drogi do dołu. Jeśli przechylisz się zbytnio do tyłu, wywołasz większe napięcie mięśni brzucha i spowodujesz niekorzystne spięcie mięśni w dole pleców.
      Trajektoria: Zwiększenie kąta nachylenia ławki powoduje wzrost oporu.
      Opór: Możesz zwiększyć opór poprzez zmianę kąta pochylenia ławki lub ćwicząc z dodatkowym obciążeniem trzymanym za głową. — Anatomia w kulturystyce — William P. Hamilton

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here