Strona główna prostowanie ramion stojąc na wyciągu górnym (podchwyt)

    prostowanie ramion stojąc na wyciągu górnym (podchwyt)

    186
    4
    PODZIEL SIĘ

    4 KOMENTARZE

    1. Wykonanie: W pozycji stojącej przodem do przyrządu, ramiona wzdłuż tułowia, zgięte w łokciach, ręce na rączkach przyrządu: wziąć wdech i wyprostować przedramiona, starając się nie odrywać łokci od tułowia; wykonać wydech w końcowej fazie ruchu.
      Zalecenia: Pozycja nachwytu nie pozwala na trening z dużymi obciążeniami, dlatego ćwiczenie to wykonuje się z niewielkim obciążeniem. — Atlas Treningu Siłowego — Frederic Delavier

    2. – Zanim zaczniemy wykonywać ćwiczenie, należy dobrze rozgrzać mięśnie główne i współpracujące oraz stawy nadgarstkowe, łokciowe i barkowe

      – Ciężar, którym ćwiczymy, nie może uniemożliwiać prawidłowego wykonywania powtórzeń

      – Rączkę wyciągu trzymamy mocno i pewnie

      – W pozycji wyjściowej kciuk powyżej pozostałych palców

      – Nie stosujemy „małpiego chwytu”

      – W czasie ćwiczenia dłoń ustawiona w jednej linii z przedramieniem

      – Łokieć cały czas przy tułowiu

      – Pozycja tułowia w czasie wykonywania ćwiczenia nie zmienia się

      – Ruch wykonuje wyłącznie przedramię

      – Wraz z przemieszczaniem się rączki wyciągu w dół, coraz mocniej napinamy triceps. Napięcie to powinno być maksymalne przy pełnym wyproście ręki

      – W pozycji maksymalnego skurczu tricepsa zatrzymujemy ruch na 2 lub 3 sekundy i w tym czasie tak mocno, jak to jest tylko możliwe, napinamy triceps

      – Tempo uginania ręki zdecydowanie wolniejsze od tempa jej prostowania

      – Wracając do pozycji wyjściowej, staramy się utrzymać w tricepsie jak największy stopień jego wewnętrznego napięcia

      – Zaawansowani w 2 lub 3 ostatnich powtórzeniach mogą wykonywać ruchy oszukane

      – Ćwiczenie bez pełnej koncentracji znacznie pomniejsza spodziewane efekty — Kulturystyka i fitness Nr 66 [5/2005] – Kalejdoskop ćwiczeń —

    3. To ćwiczenie również jest przeze mnie bardzo często wykonywane, najczęściej jako drugie na tricepsy, po prostowaniu nachwytem. — Muscular Development Nr 42 [05/2012] —

    4. Ćwiczenie podchwytem ukierunkowuje wysiłek na głowę długą mięśnia trójgłowego. — Anatomia w kulturystyce — William P. Hamilton

    ZOSTAW ODPOWIEDŹ

    Please enter your comment!
    Please enter your name here