Strona główna Treningi i ćwiczenia Spacer a odchudzanie. Ile kalorii spalamy podczas spaceru?

Spacer a odchudzanie. Ile kalorii spalamy podczas spaceru?

319
0
PODZIEL SIĘ
spacer a odchudzanie jak spacerować żeby schudnąć

Zastanawiasz się jaką aktywność fizyczną wybrać na początek odchudzania? Zastanawiałeś się nad spacerami? Czy jest to dobra metoda spalania kalorii?

Spacer a odchudzanie

Aktywność fizyczna stanowi nieodzowny element procesu redukcji masy ciała. W niektórych przypadkach osoby decydujące się na odchudzanie nie miały wcześniej wiele wspólnego z treningiem. W takiej sytuacji dobrym, pierwszym krokiem jest stopniowe wprowadzanie nawet niewielkiej aktywności fizycznej do swojego planu dnia. Spacery mogą być takim właśnie pierwszym elementem treningowym.

Duży natłok obowiązków w pracy i domu sprawia często, że wyjście na siłownię czy treningi biegowe nie mieszczą się w grafiku zajęć. Jak w takim razie uprawiać sport?

  • Idź na spacer z psem
  • Spędź czas z rodziną czy znajomymi na wspólnym spacerze
  • Idź do pracy pieszo
  • Wysiądź z autobusu przystanek przed pracą czy domem i przejdź się
  • Zaparkuj samochód większy kawałek od miejsca docelowego

Jak spacerować żeby schudnąć?

W celu osiągnięcia zamierzonego celu redukcji masy ciała konieczne jest utrzymywanie ujemnego bilansu kalorycznego, a więc należy spalać więcej kalorii niż jest spożywane. Aktywność fizyczna wpływa na zwiększone wydatkowanie energii, a więc każdy jej rodzaj będzie korzystnie wpływał na odchudzanie. Jak jednak spacerować aby zredukować nadmierne kilogramy?

  • Staraj się spacerować codziennie
  • Poświęć na spacer przynajmniej 30 minut 1–2 razy dziennie
  • Postaraj się utrzymać tempo przynajmniej 1 km na 10–15 min

Spacer a odchudzanie – efekty

Jakie efekty daje regularne spacerowanie?

  • Poprawia nastrój
  • Poprawia sen
  • Zwiększa długość życia
  • Chroni przed chorobami metabolicznymi
  • Zmniejsza poziom stresu
  • Zmniejsza poziom tkanki tłuszczowej
  • Wzmacnia serce i kości
  • Dodaje energii
  • Wzmacnia mięśnie
  • Reguluje poziom cholesterolu
  • Poprawia odporność

Ile kalorii spalamy podczas spaceru?

Osoba o masie ciała 70 kg może spalić w trakcie 1 h szybkiego spaceru (6 km/h) 315 kcal! Im wolniejszy spacer tym spalanie kalorii jest mniejsze.

Spacer czy jogging?

Wraz z intensywnością i tempem biegu, spalanie kalorii jest większe. Jednak nie dla każdego taka forma jest odpowiednia. W przypadku osób ze znaczną nadwagą i otyłością większa intensywność treningu obciążającego stawy może być niebezpieczna. Z tego względu jeśli dopiero rozpoczynasz swoją historię z treningiem zacznij od spacerów.

W celu redukcji masy ciała oprócz odpowiedniej diety konieczne jest wprowadzenie regularnej aktywności fizycznej. Jednym z rodzajów treningu dla osób początkujących jest spacer. Jest to prosta do zastosowania, niezbyt obciążająca metoda, która jest w stanie pomóc w efektywniejszym procesie odchudzania.

Bibliografia:

[1] Hall C, Figueroa A, Fernhall B, Kanaley JA., Energy expenditure of walking and running: comparison with prediction equations, Med Sci Sports Exerc. 2004 Dec;36(12):2128-34.

PODZIEL SIĘ
Poprzedni artykułDieta South Beach. Zasady i efekty
Następny artykułBiegać rano czy wieczorem? Jaka pora jest najlepsza na trening biegowy?
mgr Natalia Główka
Dietetyk sportowy i kliniczny, Doktorantka Uniwersytetu Przyrodniczego w Poznaniu, Absolwentka Warszawskiego Uniwersytetu Medycznego, specjalistka Fundacji Otylii Jędrzejczak oraz członek Polskiego Towarzystwa Dietetyki Sportowej i International Society of Sports Nutrition (ISSN). Autorka publikacji renomowanego czasopisma dla dietetyków "Współczesna Dietetyka". Od wielu lat współpracuje ze sportowcami wyczynowymi różnych dyscyplin, w tym medalistami międzynarodowych imprez sportowych, reprezentantami Polski, olimpijczykami, czołowymi zawodnikami KSW oraz FEN, a także zawodnikami rajdu Dakar.

ZOSTAW ODPOWIEDŹ

Please enter your comment!
Please enter your name here